Moneycorp reviews

290 Reviews Poor | 2.6

Moneycorp

https://www.moneycorp.com/uk/

Moneycorp have been providing currency services since 1979 and continue to offer some of the best exchange rates in the UK. Clients who open a trading account can benefit from exclusive travel money rates at any airport and London branches, plus other exclusive discounts on holiday essentials.

Write a review

Mat

Yesterday

Bought £300 worth of Euros

Yesterday

Pre ordered 300 euros for collection at Bristol airport, rate ok but not as good as Tesco, ASDA etc. But thought convenience worth it. At the end of the transaction a “collection fee” of £4.99 added. Utterly ridiculous - means that you are paying well over the odds. To me this is an opaque way to “hide” a truly uncompetitive rate. AVOID

Moneycorp replied

Hi Mat,

You are advised about the charge when you order £500 or under online. If you would like us to look into this further. Please feel free to email us at Tmqueries@moneycorp.com so our customer service team can look into it for you.

Best Wishes

The Travel Money Team

Emma

Yesterday

Ordered a prepaid Euro card

Yesterday

Was persuaded to get the card at the airport. However, i can’t seem to find out what my balance is at any cash point apart from the one at the airport. No idea what’s on my card, playing a game of Russian Roulette every time I buy a drink. Is it going to decline, is it not? Mystery. Can’t seem to withdraw money either. So if you would like inaccessible money whilst away - get this card. Useless - chocolate tea pot of a scheme! Otherwise just bring your normal bank card and withdraw money abroad when you need it or put a couple of the expensive purchases on your bank account card when running low on cash. Much better

Moneycorp replied

Hi Emma,

We are sorry to hear that you were dissatisfied with our services.

Please feel free to email us at Tmqueries@moneycorp.com so our customer service team can look into it for you.

Best Wishes

The Travel Money Team

Maria

Yesterday

Bought Barbados dollars

Yesterday

MONEYCORP SHOCKING AIRPORT EXCHANGE RATES!!!

I was expecting a slightly higher rate at the Gatwick airport but not to be ripped off. I'm getting a rate of 2.366 on the spot at my hotel in Barbados or similar in the area.

Also, I could have changed money in the UK for a similar rate of 2.366 without ordering it.

The rate of 1.9224 from Moneycorp is shocking! When making my purchase at the airport with Moneycorp,

I felt that I could trust them to provide a decent rate - so didn't feel the need to thoroughly check the rate. This was a big mistake which I will not make again as I'll not be using Moneycorp ever again.

Moneycorp replied

Hi Maria,

Our margins are higher at airports due to the significant costs associated with operating there.

To secure better rates, we always recommend pre-ordering through our Reserve & Collect service https://travelmoney.moneycorp.com/?id .

Best wishes, the Travel Money Team

Nigel warnes

12 June 2019

Bought £500 worth of US dollars

12 June 2019

moneycorp con !

I had ordered 300 us dollers for collection at Gatwick south terminal when we went to collect them we were persuaded by the counter staff to purchase a per paid explorer card which we did .

We were told this is the best way to spend money in both Bermuda and Canada .

Since we have been here the card has not worked in any location and we have been told continually to contact the card provider !

I have probably spent over an hour on the phone to the uk where you are then put through to a call center who knows where only to be told my BALANCE and that the card has been unlocked .

So today I have been online with a view of transferring the money off the card and after going through all the security questions I am told sorry out we’d site is not available!

This is a con just to make it difficult for you to get your money out of Moneycorp .

What are monycorp going to do to help us ?

Nigel and Pauline Warnes

Moneycorp replied

Hi Nigel,

We are sorry to hear that you were dissatisfied with our services. Please feel free to email us at Tmqueries@moneycorp.com so our customer service team can look into it for you.

Best Wishes

The Travel Money Team

Karen williams

7 June 2019

Bought £172 worth of Euros

7 June 2019

I have never felt so disappointed with a service as I did having used the moneycorp atm at Stansted Airport. I was charged £172.34 for 140 euros, an exchange rate of £1 = euro 0.8123 when the going rate on the high street is £1=euro 1.1107. I feel like I have been robbed in the street! The is extremely poor practice and putting a caveat on the transaction receipt made me realise I may have made a mistake!

Moneycorp replied

Hi Karen,

Please feel free to email us at Tmqueries@moneycorp.com so our customer service team can look into it for you.

Best Wishes

The Travel Money Team

John Knowles

7 June 2019

Bought £125 worth of Euros

7 June 2019

What a complete rip off...charged nearly £25.00 at Stansted to withdraw 100 euros....how is that legal?

Moneycorp replied

Hi John,

Please contact Tmqueries@moneycorp.com with further information such as date and location in order that this can be looked into and responded to in full by the ATM team.

Best wishes, the Travel Money Team

(Un)Happy_Anne

6 June 2019

Ordered a prepaid multi-currency card

6 June 2019

I have usually been happy with this service. However, I have just witnessed £40 of Swiss Francs disappear before my eyes. It's not a lot of money in the grand scheme of things but it's my last day in the country and I had budgeted to use this.

Instead, the ATM charged me £5 every time I tried to use it, even without making a withdrawal: first to double check the balance; then to make a withdrawal only to be told the machine wasn't dispensing anything smaller than 50 Francs; then, when I found a different machine with smaller denominations, to be told I only had £20 available which I thought must be a mistake; and finally when I tried again and was told I had only £5 left.

I can accept a withdrawal charge (although even that I think is cheeky) but basically, I was charged £1.50 every time I pressed a button and left the ATM with not a penny, neither in my pocket nor on my card.

I am actually really furious that I should be charged just to view information on screen, which is a sad end to an otherwise glorious (and already ridiculously expensive) week in Switzerland.

Moneycorp replied

Hi Anne,

Thanks for getting in contact.

Please feel free to email us at Tmqueries@moneycorp.com so our customer service team can look into it for you.

Best Wishes

The Travel Money Team

Nadya Hilliar

5 June 2019

Bought £244 worth of Euros

5 June 2019

I went to withdraw 200 euro from an atm in Stansted. Did not see anything on screen and came home to see i had been charged 244 pounds (!). Whether illegal or not, this is deceptive and immoral. I will be taking this further with the ombudsman. You cannot justify a 40% charge. Had i known of this fee i would have never used the ATM.

Moneycorp replied

Hi Nadya,

Please feel free to email us at Tmqueries@moneycorp.com so our customer service team can look into it for you.

Best Wishes

The Travel Money Team

D

5 June 2019

Bought Euros

5 June 2019

Absolute rip off!!!! Avoid at all costs - got charged £245.38 for 200 Euros are Stansted airport. Daylight robbery - they should not be allowed to operate.

Moneycorp replied

Hi,

Our margins are higher at airports due to the significant costs associated with operating there. To secure better rates, we always recommend pre-ordering through our Reserve & Collect service https://travelmoney.moneycorp.com/?id .

If you have any other queries please feel free to email us at Tmqueries@moneycorp.com, so our customer service team can look into it for you.

Best wishes, the Travel Money Team

Anna

30 May 2019

Bought £245 worth of Euros

30 May 2019

Absolute rip-off - don’t use them

I used the Moneycorp ATM at Stanstead Airport on 25 May 2019 to take out €200. When I checked my bank balance, I was charged £244.64. How on earth are they getting away with this? It is atrocious. I am furious and will never use a Moneycorp ATM again!!!

Moneycorp replied

Hi Anna,

Thanks for getting in contact.

As this relates to ATM transactions, we are unable to help on this occasion. Please contact Tmqueries@moneycorp.com with further information such as date and location in order that this can be looked into and responded to in full by the ATM team.

Best Wishes

The Travel Money team

Write a review of Moneycorp

Click or tap a star to rate.

Please tell what you ordered. This optional information will appear alongside your review to give it some context.

What currency did you buy?

How much did you spend?

What currency did you sell?

How much did you sell?

What type of prepaid card did you buy?

What type of policy did you buy?

What area did your policy cover?